Przechwałki ze Skopania


Cierpliwość

Postaram się zacisnąć zęby…
Bo nawet kubeł zimnej wody nie obudzi mnie,
ani 1000 uszczypnięć nie uświadomi!!
Wybiorę taka pozę, po której lepiej spłyną twoje słowa,
żeby nie skrzywdziły mnie kolejny już raz.

Za pasem mam nóż,
którym będę rzeźbił,
rzeźbił cierpliwość w drewnie.

Twoje słowa budują mur pomiędzy nami,
twoje słowa pala nadzieje,
twoje słowa zostawiają dziurę w sercu,
w którym teraz mniej miejsca na miłość.
Czuje, że jest tu coraz ciaśniej…
bo twoje słowa zapełniają całą wolną przestrzeń.
Pozwól otworze okno,
żeby odetchnąć..

Za pasem mam nóż,
którym będę rzeźbił,
rzeźbił cierpliwość w drewnie.

Lecz skarbie to prawda
już cię nie kocham!!

będę rzeźbił, rzeźbił krzesło w drewnie…

Zuzanna Woźniak z gimnazjum w Skopaniu zwyciężyła w XI Powiatowym Turnieju Jednego Wiersza o Laur Jesieni organizowanym przez Staszowski Ośrodek Kultury. Niespełna szesnastoletnia artystka zdobyła prestiżową nagrodę za wiersz „Przechwałki”.

więcej: TUTAJ

A tu jeszcze Przechwałki:

Przechwałki

-Moja mama jest szefem!!!
-Moja mama ma restauracje.
-Moja mama nie pracuje a i tak ma dużo pieniążków,
po dziadku!
-Moja mama jest wolontariuszką
-Moja mama jest modelka..!
-A moja aktorką!
-Moja ma stacje benzynową
-A moja mamusia, shizofrenię…
i mówi ze płakać to wstyd… !

Zuzia Woźniak, lat 15

This entry was posted in P and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

