książka z herbaciarni


images

Naprawdę – naprawdę kupiłam ją w herbaciarni, razem z 5 dkg herbaty żurawinowej. Zainteresowała mnie małym formatem, ale dałam się też nabrać tytułowi, że będzie o herbacie. A jest o herbacie, o książkach, o punkach, o ekologach, o anarchistach, o wegetarianach i  o bibliotekarzach. I o muzyce… (W końcu znalazłam “Zaczarowany ołówek”). Dopiero w domu zorientowałam się, że ten Piotr Madej, to “ten” Piotr Madej i troszkę mną wstrząsnęło. A więc i on buntował się przeciwko schematom, teraz – po tej książeczce myślę nawet, że  ja też jestem od dawna anarchistką. Anarchizm ma swoje uroki – ale tylko ten przemyślany, dojrzały. Rozumiem Piotra, podoba mi się, że się jednak odciął, że znalazł inną drogę niż Nabat czy Rozbrat. Że wybrał Sandomierz – miasto i mnie tak bliskie…

ssl29191

Piotr Madej – Herbata z kwiatem agłai

“Praca w bibliotece nigdy mi nie przeszkadzała. Lubiłem ten zapach książek, rozmowy z ludźmi, obserwowanie pór roku przez okno, naprawianie i obkładanie książek, herbatę z panią Zosią. Nie wiedziałem, jak szybko ta monotonna przeszłość wyda mi się rajem. A wszystko przez…” 

piotrmadej

7-ego maja 2008 r. zmarł nagle w Sandomierzu Piotr Madej, jeden z najciekawszych tłumaczy-anglistów średniego pokolenia. Urodzony w Dzierzkowicach na Ziemi Lubelskiej związał się po studiach z Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Sandomierzu, gdzie z żoną, także tłumaczką, zamieszkał.

Współpracował z Noir sur Blanc (m.in. “Płonąc w wodzie, tonąc w ogniu” Ch. Bukowskiego), Ulicą Wszystkich Świętych (“W cukrze arbuza” R. Brautigana, “Odczytywanie w głębi” M. Sonnenfelda) czy krakowską Miniaturą (przekład z ang. “Tao Te King” czy poezji japońskiej oraz własne wiersze i proza).

W latach 90-tych XX w. współtwórca “Period Theatre”, sandomierskiej offowej sceny aglojęzycznej, z którą zrealizował 17 przedstawień.

Jako wolnościowiec pisywał i tłumaczył do “Innego Świata” i “Ulicy Wszystkich Świętych”. Uczestniczył w opatowskim zjeździe Ruchu Społeczeństwa Alternatywnego w roku 2000.

from: http://cia.bzzz.net/zmarl_piotr_madej

This entry was posted in 1 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to książka z herbaciarni

  1. Anonymous says:

    Studiowalam razem z Piotrkiem anglistyke, bylismy w jednej grupie i w malym gronie przyjaciol duzo czasu spedzalismy razem. Czesto w herbaciarni w Lublinie. Rozmawiajac o poezji, literaturze i zyciu

    Eh, dopiero dzis sie dowiedzialam, ze odszedl

  2. Pingback: Ryokan – wiersze drogi, droga wierszy… |

  3. Waldek says:

    Serdecznie zapraszam na stronę poświęconmą pamięci Piotra Madeja: http://www.ciemnoscisze.pl

Leave a Reply

