cień wiatru i gra anioła


pic09624456

Przez parę lat zachęcałam młodych ludzi do czytania, pożyczałam im książki swoje i nieswoje, czasem zmuszałam do dyskutowania o nich – i oto mam tego niezaplanowany, acz zachwycający efekt – teraz, gdy zachorowałam i prawie nie wychodzę z domu to oni przychodzą do mnie, zachęcają do przeczytania czegoś i nawet to coś mi przynoszą… Taka “nieoczekiwana zmiana miejsc”, która bardzo buduje i podnosi na duchu.

W taki sposób kiedyś – z polecenia – trafił w moje ręce “Cień wiatru” Carlosa Ruiza Zafona, książka z pewnych powodów kultowa w Naszej Bibliotece, a wczoraj pewien młody człowiek podrzucił mi “Grę anioła” wraz z ustną recenzją pełną uniesień. Oczywiście zaczytałam się nieprzyzwoicie do samego świtu…

I taki plan pojawił się nam przed chwilą – odwiedzić znowu Barcelonę…

O książkach i o autorze pisać nie będę, bo informacji jest sporo, są blogi i strony:

http://www.zephyreus.mylog.pl/

http://graaniola.pl/

http://graaniola.wordpress.com/

Są spotkania, wywiady, wystawy, recenzje, ba – nawet przewodniki turystyczne. Powielać nie będę, książki oczywiście polecam bardzo, bardzo. I Barcelonę – też…

This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

