Pióra motyla w środku zimy


Kiedy budzisz się o świcie, odbierasz pocztę i znajdujesz w niej list od prawdziwego Bajkopisarza – najpierw przecierasz oczy ze zdumienia, a później czujesz się tak, jakby napisał do ciebie sam Hans Christian Andersen albo co najmniej Mały Książę! I życie – pomimo tego, że panuje właśnie środek zimy – nabiera zupełnie innego wymiaru. Świat przestaje być biało-czarny, a za oknem latają prawdziwe motyle, których skrzydełka mają pióra dokładnie takie, na jakich unoszą się bajkowe anioły z upominkowych sklepów. Swoją drogą, muszę zapytać Bajkopisarza skąd pomysł, by motylom doprawić pióra…
A kiedy zaczynasz dzień od czytania bajek  zamiast kolejnych spamów czy reklam, twoje miasto za oknem zmienia się  znowu w  Miasto Aniołów (sic).
Bardzo potrzebny był nam prawdziwy BAJKOPISARZ!!!

 

Tylko dzieci potrafią zatknąć kij w piasku,
uznać, że jest królową, i obdarzyć go miłością.

Antoine de Saint-Exupéry, Twierdza

to_ja http://robert-karwat.blog.onet.pl/

Pióra motyla to kilkanaście ilustrowanych opowiadań, których wspólnym przesłaniem jest wiara w pozytywne wartości i przekonanie, że kłopoty, jakie przynosi życie, można przezwyciężać, a skutecznymi lekarstwami są: miłość, przyjaźń, poświęcenie. Ważną rolę odgrywa przyroda, dając człowiekowi piękno i poczucie wartości, a w baśniowym klimacie łatwiej zrozumieć potęgę miłości, zdolnej czynić cuda.

8207ae80e458eec0ec6070a0b7bba79a2

Całe pokolenia najmłodszych czytelników z zapartym tchem słuchały czytanych im cudownych opowieści duńskiego bajkopisarza Hansa Chrystiana Andersena o Królowej Śniegu, Małej syrence czy Lodowej Pani. Baśnie te, zawierające morał i fantastykę, zbudowane są przy pomocy języka potocznego.

karwat

Podobne cechy odnajduję w twórczości Roberta Karwata, który poprzez własne doświadczenia terapeutyczne wprowadza nas w nowy pejzaż wrażeń i uczuć pełnych głębokich wartości humanistycznych, niepozbawionych subtelnej melancholii.

33359636_p1

(zdjęcia książeczki pochodzą ze strony jej ilustratorki – http://martanna.canalblog.com/archives/2008/12/07/11663316.html)

Materią prozy, jak i poezji, jest słowo. Autor posługuje się nim w sposób świadczący o opanowaniu warsztatu artystycznego. Treść baśni, pełna refleksyjnych odniesień tak radosnych, jak smutnych, łatwo dociera do czytelnika małego i dorosłego, pobudzając ich wyobraźnię – napisał o książce Zbigniew Strzałkowski – znany lubelski poeta, prozaik i artysta plastyk.

  from: http://www.miastodzieci.pl/wydarzenia/1:wszystkie/19329:Piora_motyla.html

This entry was posted in 1 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Pióra motyla w środku zimy

  1. Habibi says:

    Z piórami motyla było tak: Przepisywałem koleżance poetce wiersz i pomyliłem się – zamiast “skrzydła motyla” napisałem “pióra motyla”. Ona mi na to, że przecież motyl nie ma piór. A ja na to: “Dlaczego nie?” Gdy ktoś mi mówi, że coś jest niemożliwe, buntuję się. I pomyślałem o motylu, który nazywał się Płatek Tęczy i chciał mieć pióra: po pierwsze, aby latać tak jak ptaki (co jest podobno niemożliwe dla motyla); po drugie, żeby zdobyć serce ukochanej Modrookiej (co i dla człowieka często wydaje się niemożliwe). Uchylę rąbka tajemnicy. Płatek Tęczy znalazł szczęście bez piór. Ale wiem, że są motyle z piórami. Bo każdy marzyciel to motyl, który chce mieć pióra. Pozdrawiam wszystkie motyle:)))

  2. Czytelnik says:

    Zdjecie ksiazki uzyte w tej recenzji zostalo zrobione i pochodzi z jej strony http://martanna.canalblog.com/archives/2008/12/07/11663316.html powinno byc podlinkowane lub przynajmniej opisane. Pozdrawiam.

  3. prometeusz says:

    Habibi – wyjaśnienie przyjęte.

    Czytelnik – dziękuję, zaraz to uzupełnię, na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że chciałam następną notkę napisać o ilustratorce i przeoczyłam dodanie źródła tutaj. nie mogę kupić tej książeczki w swoim mieście, bo pewnie sama bym ją sfotografowała.

  4. Czytelnik says:

    Dziekuje serdecznie za poprawke, po prostu mysle, ze dobrze jest podawac linki zrodlowe. Pozdrawiam serdecznie i zycze milej niedzieli :) Bede obserwowal Pani bloga, podoba mi sie sposob, w jaki Pani pisze.

  5. prometeusz says:

    bardzo dziękuję i zapraszam do czytania. w sumie to raczej piszę o tym, co piszą inni. :)

  6. kika says:

    Mam pytanie znalazłam u mnie w domu małego motylka i co mam mu dawać jeść?

  7. prometeusz says:

    Heh, nie wiem… Zapytaj Hippie, ona się na tym zna…
    http://www.photoblog.pl/tripetta/

Leave a Reply

