Dobro, Doberko :) Hippie i wszyscy, którzy kochają Bibliotekę(-i)


Ona ma ostatnio niską samoocenę, więc wpadnijcie na jej bloga i zobaczcie, co wyprawia i jak wygląda w czasie gonienia cotów po dachach. TUTAJ 

A w związku z komentarzem Hippie, zwanej Doberkiem, która kocha nawet klucze do Biblioteki. :)

A przeor może Ci tylko zazdrościć takich przyjaciół jak masz, z którymi w przyjaźni dialog jest podstawą.

Ojciec Przeor ma pewnie za dużo pracy i za mało czasu, by zobaczyć, że on też ma nas. Że jesteśmy jego przyjaciółmi, bo na pewno nie wrogami i na pewno nie żadną klasztorną koalicją, że kochamy jego Klasztor, jego Braci, którzy się nami opiekują i modlą się za nas, jak już z nami nie mogą wytrzymać, że kochamy jego Bibliotekę i że ona wiele dla nas znaczy. Bo możemy tam się spotkać, poszperać w książkach, pofilozofować trochę, przynieść wiersz, napisać bajkę dla Wojca. Że możemy zrobić tam Jarmark Charytatywny, że możemy tam uczyć się dobrych rzeczy, na przykład dialogu młodych ze starymi, uczniów z nauczycielami, świeckich z duchownymi. I z Panem Bogiem – bo też się zdarza – że ktoś się tam spowiada. Że chce nam się czytać książki, że chce nam się robić szaliki, smażyć jabłka, że chce nam się być ze sobą i nie chce nam się nic zmieniać. Że można z nami dialogować. I komu to przeszkadza? Złemu?

PS. Przy okazji okazało się też, że to NIE PRZEOR “zlikwidował” Alternatywnych. Salka została zamknięta, ale nie dlatego, że mnie się znudziło, ani nie dlatego, że Przeor tak postanowił. Wtedy też mieliśmy żal, tylko nie wiadomo było do kogo go kierować. A wystarczyło powiedzieć. Wystarczyło zapytać. Mówmy i pytajmy, bo się zjemy, “Kochani Ludożercy”.

*** przechodzili koło mnie

przechodzili koło mnie
tak blisko
że mogłam ich dotknąć ręką
na ramionach nieśli gałęzie
— śpiewali —
dobro jest dobrem
a zło jest złem
sprawiedliwość jest dobrem
a niesprawiedliwość złem
miłość jest dobra
i miłość jest zła
więc dobro jest złem
i zło jest dobrem
i wtedy wyszłam z cienia
i zastąpiłam im drogę
zamilkli
a przecież
byłam tylko piękna

mówiła Si-szy pieszcząc
gałązkę bzu

—= Poezja –  Wiersze – www.poswiatowska.org =—

This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

13 Responses to Dobro, Doberko :) Hippie i wszyscy, którzy kochają Bibliotekę(-i)

  1. Mishka says:

    Rany, wiersz jak z “Patroli” Łukjanienki, w które się obecnie wczytuję ;) Zwłaszcza to wychodzenie z cienia i odwieczne problemy z Dobrem i Złem. Lekturę serdecznie polecam! :D

  2. Hippie says:

    Może się boi?

  3. Kasia says:

    Może… ale strach to zły kierunek.

  4. Hippie says:

    Może on o tym nie wie, a nikt mu nie powiedział?

  5. Kasia says:

    Powiedz mu, Ciebie lubi.

  6. Hippie says:

    Ale mnie tam nie ma. I nie widzi mi się bycie. [a artanis to sadysta i wmusił we mnie ostatnio kawałek jabłecznika, muszę się poskarżyć :):)]

  7. Kasia says:

    Jak to nie ma? W piątek byłaś. :) Z Artanisem zresztą. Hmmm. Przecież w jabłeczniku nie ma mięsa, o co Ci chodzi?

  8. Hippie says:

    Ale to wiesz, no. Tak bo musiałam coś załatwić. A On tam był przypadkiem. No.

    Ale ja nie chciałam! Nie chciałam! Chciałam tylko mięte. A dostałam mięte i ciastko! A ja nie chciałam. Ale to było miłeeee…. :D

  9. Kasia says:

    Nie ma przypadków (poza gramatyką).
    Mięta i szarlotka – czym jeszcze ten Mikołaj mnie zaskoczy? Pozdrów go.

  10. Hippie says:

    Są, są. takie… Los-owe.
    Jak tylko będę miała z nim kontakt, na razie muszę się skupić na sprawdzianach :)

  11. Kasia says:

    No dobra, ucz się, bo to teraz najważniejsze. Zobaczymy się w sobotę na DKK. Albo wcześniej na Jarmarkowym Spotkaniu.

  12. Hippie says:

    :)Raczej na DKK.

  13. Kasia says:

    To do zobaczyska.

Leave a Reply

