Najstarsza w mieście


11 września 2005

To, co fascynuje mnie w tej chwili bardzo – moje osobiste “odkrycie”, że to jest prawdopodobnie najstarsza biblioteka w naszym mieście. Jeszcze nie jestem tego pewna, ale wczoraj specjalnie zajechałam do Miechocina – tam już nie ma książek. W Dzikowie – też nie. Miejska powstała w 1898 roku, a Pedagogiczna w latach 50-stych. Zakonnicy zawsze bardzo poważnie podchodzili do książek, choć Krasicki (też w końcu teolog) wyśmiał dominikanów w “Monachomachi”, że “piją za dużo wina, śpią do południa i nie znają drogi do biblioteki”. :) Znalazłam też taką fajną, starą sentencję, mówiącą, że: “klasztor bez biblioteki jest jak twierdza bez zbrojowni”. :)

This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

