Dzień Przypadków


i Zaskakujących Spotkań.

Naprawdę! Od samego rana tak dziwnie się wszystko uplotło. Wystarczyło tylko podjąć decyzję. Taką decyzję, która wszystko zmienia. Która uwalnia spod chorego jarzma. Która pozwala się z tego wszystkiego śmiać. Bo to śmieszne jest wszystko. Niezły materiał na książkę. Na bajkę chociaż. Może na wstęp do bajki. Najbardziej nie chcę się bać kochać ludzi. Uważam za chory lęk przed kochaniem swojej pracy, książek czy ludzi, z którymi się pracuje. Również facetów, bo to też ludzie, przynajmniej w większości przypadków. Czy nie z braku miłości właśnie biorą się wszystkie waśnie i wojny? Dżihad na przykład. Zniszczyć, złorzeczyć, zabić – to wszystko w imię Boga. Tak powiedział Inspektor. A gdzie owoce, zapytał? Te z Listu do Galatów: “miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność, łagodność, wstrzemięźliwość.” Śmiał się. Mówił, że co niedzielę w kościele słucha takich rzeczy, a potem – w pracy, którą kocha(!) – przekłada na język przepisów. Pokochałam go od pierwszego wejrzenia. Co ja na to poradzę, że (prawie) wszystkich kocham. :) Alternatywni mnie tego nauczyli. Na pierwszym miejscu miłość. Kocham to, co robię i robić nie przestanę. Mogę kochać kogo chcę i co chcę. To jest wolność. Idę dalej. Sama. Sama-na-Sam. Firanki zostały powieszone, a moje zobowiązania wobec pracodawcy wypełnione, co do jednego. Amen. Tylko kto był moim Pracodawcą? :)

(A to też będzie na jarmarkowej koszulce: miłość, radość, pokój…)

A tu jeszcze coś takiego:
Salomon i Hiram wykonują swe wzajemne zobowiązania
Po upływie dwudziestu lat, w ciągu których Salomon zbudował obydwa gmachy, to jest świątynię Pańską i pałac królewski, a Hiram, król Tyru, dostarczał Salomonowi drzewa cedrowego i drzewa cyprysowego, i złota, stosownie do wszelkiego jego zapotrzebowania, król Salomon dał Hiramowi za to dwadzieścia miast w ziemi galilejskiej. Kiedy Hiram wyjechał z Tyru, aby obejrzeć miasta, które mu dał Salomon, te mu się nie spodobały. Powiedział więc: «Cóż to są za miasta te, które mi dałeś, mój bracie?» Dlatego nazwał je Ziemią Kabul po dziś dzień. 1 Krl 9,10-15
photo: woman in Kabul
This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

23 Responses to Dzień Przypadków

  1. *ci* “alternatywni” ? “nauczyli” “kochać”…
    a to się uśmiałem.

    kochać kogo i co się chce?
    tak nie można.

  2. Kasia says:

    nie *ci*, tylko ~ci~.
    Tacy alternatywni, jak Doberko , Sara, Wiktor, Gregory i wielu, wielu innych. Czy oni Cię skrzywdzili? Alternatywni w takim sensie, w jakim używamy tego słowa w bibliotece. Jak można nie kochać Anki, która kocha nawet klucze do biblioteki? I ona właśnie uczy nas kochać drobiazgi, np. puszki po piwie czy ślepe, pomalowane na zielono koty, których już nikt nie kocha albo stare rozpadające się domy. Można kochać ludzi, zwierzęta, ksiązki, filmy, dominikanów, kapucynów, przystojnych facetów, długonogie blondynki… Niektórzy kochają Boga.
    A kogo i co można według Ciebie, Mikołaju kochać? Dla mnie – jeśli miłość, to tylko w połączeniu z wolnością. Wybór. Mój osobisty.
    PS. Można nawet kochać wroga. Naprawdę. Kogoś, kogo chce się nienawidzić, kogoś, kto Cię zabija, kto Ci dokopał, próbował zniszczyć, zawiódł. Ale taka miłość to “ostra jazda bez trzymanki”. Tego nie umiem, mam nadzieję, że tylko na razie.
    Czy mógłbyś sfotografować buty Hippie?

  3. Hippie says:

    [Jak można nie kochać kogoś, kto tak naiwnie kocha? Aż mi się miło na sercu zrobiło…]
    PS wiesz, a ja wiem jak to jest kochać kogoś, kto jest twoim największym wrogiem. Kto zawiódł, dokopał, zabijał. Tak, to taka ostra jazda bez trzymanki. Co zabawne też bez pasów bezpieczeństwa. Ważne jest w takiej miłości móc jednak zadzwonić do takiej osoby o 4 rano i powiedzieć jak bardzo się ją nienawidzi. Nauczysz się. Ale to przychodzi samo.

  4. Kasia says:

    O 4-ej rano można też wysłać sms-a. Szczególnie po którejś z rzędu nieprzespanej nocy. Nauczę się.
    Bo złem nie da się naprawić zła.

  5. Hippie says:

    Ale na sms’a nie zawsze odpowie. Telefon nie zawsze odbierze,ale większe prawdopodobieństwo dogadania się.
    Tak.

  6. Kasia says:

    Czasem jest tak źle, że nie można się dogadać w ogóle. Tak. To się nazywa fachowo mówieniem różnymi językami. Wieża Babel, wiesz?

  7. Hippie says:

    wieża Babel tak wiem.
    Znam to. Ale to tylko werbalnie.

  8. Kasia says:

    Byłam Tam dzisiaj. Tęsknię.

  9. Hippie says:

    Wiem. Ja też. Choć może mniej niż Ty.

  10. Kasia says:

    Kto umie tęsknić i płakać, ten umie kochać.

  11. Kasia says:

    Ale po co nam taka umiejętnośc?

  12. Hippie says:

    Nie ma: po co.
    To trzeba poczuć, nie szablonowo pytać, nie z odpowiedzi.
    Jeśli płaczesz i tęsknisz, kochasz dokładniej.

  13. Kasia says:

    Jego nienawiść zabija moją miłość.

  14. Hippie says:

    Może to lepiej.
    Niż żeby ta nienawiść zżerała to od środka

  15. Kasia says:

    Zżarte zostało już wszystko. Czy tylko ja tak to widzę czy nikt poza mną nie ma odwagi powiedzieć prawdy?

  16. Hippie says:

    Raczej to drugie.

  17. Kasia says:

    Ot – problem. Dlaczego? Czego, kogo się boimy?

  18. Kasia says:

    Była taka zabawa, na wu-efie w mojej podstawówce:
    – Gąski, gąski, do domu!
    – Boimy się!
    – Czego?
    – Wilka złego!
    Moja koleżanka uciekając przed wilkiem do domu rozwaliła sobie szczękę. Ot, czego się boimy…

  19. Hippie says:

    Największy lęk odczuwa się przed stawieniem czoła prawdzie.
    Boimy się. Toż to ludzkie, ale bez przesady

  20. Kasia says:

    Właśnie, właśnie…

  21. Hippie says:

    Wracając do notki- napisałaś już o tym bajkę? :)

  22. Kasia says:

    Jedną napisałam. O zazdrości. I pół drugiej. Ale to dopiero materiał roboczy.

Leave a Reply

