Bajki z Tarnobrzega


Michał Zioło

To zdjęcie pochodzi ze strony o Ojcu Michale – jak zwykle polecam zajrzeć TUTAJ, a jego autorem jest Tomasz Rojek OP. Postanowiłam je “ukraść” na swoją stronę, bo uważam, że jest świetne, a świetne rzeczy trzeba pokazywać. Sam Ojciec Michał tak wspomina nasze miasto:

Urodziłem się i mieszkałem w Tarnobrzegu, naprzeciw kościoła dominikanów. Nie znałem innych księży. Ksiądz, który był ubrany na czarno, to było jakieś dziwowisko. Będąc dzieckiem, trzymając siostrę za rękę, wychodziłem po mszy św. z kościoła i nagle, w połowie nawy, usłyszałem głos, że mam zostać księdzem. To żyło we mnie długi czas, przez całą podstawówkę i liceum. Tak więc po skończeniu liceum spakowałem się, zobaczyłem na mapie Poznania, gdzie może być ten klasztor, i pojechałem.
(źródło: http://www.palys.interq.pl/Duchowosc/Ziolo.htm)

W 1980 roku wstąpił, jak jego brat Jarosław do dominikanów, święcenia kapłańskie przyjął w roku 1987. I już wtedy pojawiły się bajki. Bajki na Mszy.

Ktoś mi poradził, że moje kazania muszę adresować tylko do rodziców, bo dzieci i tak niewiele rozumieją. I tak robiłem przez dwa miesiące. Potem zacząłem jednak tworzyć specjalną katechezę dla dzieci; były to bajki, przedstawienia teatralne, Dzieci się powoli wciągnęły i rodzice zobaczyli, że skoro ksiądz poświęca tym maluchom całą mszę, to one są dla niego cenne. . .

Od 1995 roku jest w zakonie trapistów. Był mistrzem nowicjatu opactwa trapistów w Kamerunie, a obecnie przebywa w opactwie Notre Dame d`Aiguebelle we Francji.

A oto muzyczna bajka Ojca Michała, “Pchle nutki”:

Niestety, nic na jej temat nie znalazłam w internecie, więc nie pozostaje nic innego, jak dokonać zakupu i przeczytać. Nie jest to nowa rzecz, bo wydano ją w roku 1998, a autorem oprócz Ojca Michała jest także jego rodzony brat – Jarosław.

This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

2 Responses to Bajki z Tarnobrzega

  1. Róża says:

    A wiesz może gdzie tą bajke można drogą kupna nabyć – bo ja mimo usilnych poszukiwań nie dotarłam do niej niestety :(
    Podobnie z reszta jak tegoż samego uwielbianego przeze mnie Autora pt. “Mamo, mamo, ile kroków …”
    Byłabym wdzięczna za jakies wskazówki :)
    Pozdrawiam !

  2. Kasia says:

    nie wiem, niestety :(
    ale też pozdrawiam. :)

Leave a Reply

