Bajki z Tarnobrzega


Stanisław Jachowicz

Zgoda

„Kochany koteczku! Godzien jesteś burki,
Że mnie zadrapałeś ostrymi pazurki.
To bardzo niepięknie kaleczyć drugiego;
Popraw się, koteczku, nie rób więcej tego!”
Na to kotek odpowie: „Ułóżmy się z sobą —
Obchodź się ze mną grzecznie, to ja będę z tobą”.

Chyba wszyscy znamy chorego kotka, który sobie leżał w łózeczku. Ale my tu w Tarnobrzegu, znamy, znamy, szczególnie gdy chodzimy jeszcze do szkoły. :) Jachowicz mieszkał w naszym mieście, a jego ojciec Wojciech był zarządcą dóbr Tarnowskich. To się tak jakoś dziwnie przeplata – Tarnowscy, Jachowicze – szczególnie ostatnio wydaje mi się, że jesteśmy jak naczynia połączone… No, przynajmniej trochę. Wszystko jakoś się łączy ze sobą i może zauważam to dopiero teraz, przed czterdziestką, może wtedy, gdy Tata uczył mnie wierszyka o chorym kotku – wtedy wszystko było jeszcze inne, nowe… A teraz ulica Jachowicza stała się moją codziennością i chyba wstyd mi trochę, że ani w klasztornej, ani w domowej biblioteczce nie mam ani jednej jego bajeczki, ba, wierszyka nawet. Podobno każde miasto ma swoich bardów, my mamy bajkopisarzy, tylko jakoś tak mało u nas rozreklamowani. :(

This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

2 Responses to Bajki z Tarnobrzega

  1. “I would like to thank you for the efforts you have put in writing this site. I’m hoping the same high-grade blog post from you in the future too. Actually your creative writing skills has encouraged me to get my own website going now. Really blogging is spreading its wings and growing fast. Your write up is a great example.”

  2. bramka proxy says:

    “I think your site is pretty good, i found it from a good friend of mine from Australia”

Leave a Reply

