współpraca i tolerancja


Gruzja jest daleko. Ale Gruzja jest też w naszych sercach. I to może wyglądać tak:

Albo tak:

Kochani ludożercy
nie patrzcie wilkiem
na człowieka
który pyta o wolne miejsce
w przedziale kolejowym
zrozumcie
inni ludzie też mają
dwie nogi i siedzenie
Kochani ludożercy 
poczekajcie chwilę 
nie depczcie słabszych 
nie zgrzytajcie zębami
zrozumcie
ludzi jest dużo będzie jeszcze
więcej więc posuńcie się trochę
ustąpcie
Kochani ludożercy 
nie wykupujcie wszystkich 
świec sznurowadeł i makaronu 
Nie mówcie odwróceni tyłem:
ja mnie mój moje 
mój żołądek mój włos 
mój odcisk moje spodnie 
moja żona moje dzieci 
moje zdanie
Kochani ludożercy
nie zjadajmy się Dobrze
bo nie zmartwychwstaniemy
Naprawdę
TADEUSZ  RÓŻEWICZ

List do ludożerców
This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

