Wystawa


Zbiory Tarnowskich z Dzikowa

„Ex Collectione Dzikoviana”

Zbiory hrabiów Tarnowskich z Dzikowa

Gmach Główny Biblioteki Narodowej na Polu Mokotowskim, al. Niepodległości 213

Otwarta dla zwiedzających w dniach

18 sierpnia – 11 października od poniedziałku do piątku w godz. 10-17, w soboty 10-15.

Wstęp wolny

Wystawę jednej z najcenniejszych polskich kolekcji rodowych – Tarnowskich z Dzikowa – zwiedzać można od 18 sierpnia w Gmachu Głównym Biblioteki Narodowej na Polu Mokotowskim. Wystawa „Ex Collectione Dzikoviana” w nowoczesny sposób prezentuje gromadzone przez wieki zbiory malarstwa, rzeźby, bezcennych rękopisów, starych druków i fotografii – uzupełnione multimedialnymi prezentacjami i instalacjami video, w tworzącej niezwykły klimat rozbudowanej, ekspresyjnej scenografii.

Rozproszone po II wojnie światowej bezcenne zbiory rodu Tarnowskich z Dzikowa, po raz pierwszy od 60 lat pokazane są razem na wystawie, która otwarta została dla zwiedzających w poniedziałek, 18 sierpnia, w Bibliotece Narodowej. W to niecodzienne wydarzenie zaangażowano wiele środków materialnych, wiedzy, a także talentu twórców wystawy. Dzięki temu powstała nowoczesna, multimedialna ekspozycja z bardzo cennymi eksponatami, profesjonalnym katalogiem, efektowną scenografią uzupełnioną specjalnym oświetleniem i dźwiękiem oraz z multimedialnymi prezentacjami, zastępującymi podpisy i opisy obiektów. Dopełnieniem wystawy są trzy wielkoformatowe instalacje video, prezentujące ród Tarnowskich, włoską podróż małżeństwa Jana Feliksa i Walerii Tarnowskich oraz straty kolekcji.

źródło: http://www.bn.org.pl/index.php?id=1&wydarzenia=42

PS. Wybieram się 15 września. Można się przyłączyć.

This entry was posted in 1. Bookmark the permalink.

24 Responses to Wystawa

  1. Hippie says:

    Uu… ale to będzie poniedziałek…

  2. Kasia says:

    Szkoła? Może zaprosimy szkołę?

  3. Hippie says:

    Nie, nie, nie…odpada.

  4. Kasia says:

    Nie lubisz szkoły.

  5. Hippie says:

    Nie lubię ludzi.
    Zwłaszcza tam, gdzie chce spokojnego przemyślenia.

  6. Kasia says:

    Nieprawda. Niektórych lubisz. Niektórzy NIE PRZESZKADZAJĄ.

  7. Hippie says:

    Niektórzy. Nie liczni.
    Ale większości nie lubię.

  8. Kasia says:

    Może tak nie będzie zawsze. Też kiedyś tak miałam. Teraz – odwrotnie. Nie toleruję tylko kilku osób – ale staram się ich znieść i czasem wychodzi mi to lepiej, czasem gorzej. Dziś dostałam takiego meila:
    “To jest post, w którym mam upodobanie: że się rozwiązuje bezprawne więzy, że się zrywa powrozy jarzma, wypuszcza na wolność uciśnionych i łamie wszelkie jarzmo, że podzielisz twój chleb z głodnym i biednych bezdomnych przyjmiesz do domu, gdy zobaczysz nagiego, przyodziejesz go, a od swojego współbrata się nie odwrócisz.”
    To z Izajasza – 58,6-7.

  9. Hippie says:

    No widzisz- ty z tego wyszłaś.
    Ale ja nie jestem nawet normalna, co dopiero typowa, nawet lekko dziwna nie jestem. Nie sądzę by mi przeszło. Oczywiście że większość ludzi toleruję. No ale.

  10. Kasia says:

    Jesteś najnormalniejsza na świecie!
    Na pewno nie “typowa” i nie “dziwna”, masz w sobie rzadko spotykany urok, zaraźliwy uśmiech i niesamowitą wrażliwość na to, co dla niektórych jest zupełnie niedostrzegalne. I odwagę.
    Nikt nie jest idealny. Najmniej ci, którzy za takich uchodzą. Od takich lepiej uciekać. Brrr.

  11. Hippie says:

    miałam taki przypadek, że wysłuchiwałam od pewnej dziewczyny (F.)
    jaki to On nie jest idealny, ah, oh, eh.Przegrzebałam swoje teczki (opowiem ci o nich kiedyś) i stwierdziłam że przecież On ma tyle wad. F. popatrzyła na mnie z takim szokiem że chyba nigdy tego nie zapomnę…:):)
    Nie. nie jestem. Jakbym była, nie miałam bym problemu z otwieraniem się naprawdę. Po prostu nie znasz mnie od tej strony.

  12. Kasia says:

    Znam.
    To śmieszne, ale bez okularów widać lepiej. :)
    Wszyscy mają problemy z otwieraniem się “naprawdę”, nad tym trzeba długo pracować. Nad sobą.
    Otwierasz się w wierszach. To najpiekniejsze otwieranie.

  13. Hippie says:

    W wierszach wygrzebuję coś z siebie.
    Otwieram się w opowiadaniach.
    Ale tak na prawdę otwieram sie z Nienacka :)
    Zwykle w połowie kawy, lub po wyczerpującym dniu. Między “taak” a “phi”.
    Znam tak łatwo powiedzieć. Gorzej z tym co na prawdę wiemy.

  14. Kasia says:

    Jezu! Jakoś nie padłam trupem po tych Twoich dwóch latach w Bibliotece. Pod względem frekwencji jesteś na drugim miejscu… więc chyba niewiele osób wie tyle, co ja… No dobra, ale przynajmniej na bieżąco wiem, co czytasz! HA!

  15. Kasia says:

    I czasem – co piszesz.

  16. Mishka says:

    Hmm… Ale jak to będzie poniedziałek… To tak niezwyczajnie, jak na muzeum, otwierać podwoje w poniedziałek :)
    A mnie żal, że nasza instytucja zawsze skąpi na odpowiednią oprawę wystawy, a potem się dziwi, że mała frekwencja…
    Szkoda, że ta Warszawa tak daleko… ;)

  17. Kasia says:

    Otwarcie wystawy było w niedzielę, to ja wybieram się 15 września – w poniedziałek przy okazji innego spotkania w Bibliotece Narodowej. A kiedy Pani Muzealnik zaprosi nas na jakąś swoją wystawę do Krakowa?

  18. Mishka says:

    A z miłą chęcią zapraszam 23 września, w samo południe, os. Słoneczne 16, Nowa Huta :)
    Wystawa o Łuczanowicach, miejscu dość ekumenicznym :)
    Zapraszam!
    :)

  19. Kasia says:

    A co możemy na wystawie zobaczyć?

  20. Hippie says:

    Ja kce do Krakowa. Wiesz że wolę Kraków. Prooszę…

  21. Kasia says:

    No to jedziemy! :)

    Wysiądziemy na Nowej Hucie, a Miśka to strasznie fajna Pani Muzealnik.

  22. Mishka says:

    Khem, khem… Zdecydowanie za rzadko tu zaglądam, a tu tak o człowieku dobrze mówią :) Założyłam sobie subskrypcję, żeby mnie coś nie ominęło :)
    Pozdrawiam!

  23. Kasia says:

    Zdecydowanie za rzadko. A ja tu teraz też na razie rzadko będę. Może nawet częściej w Krakowie. :)

Leave a Reply

