Biblioteka “Ave Felix”


Projekt biblioteki, który tworzy Silvia Mei z Argentyny. Tłumaczenie (kiepskie, bo moje) pochodzi ze strony http://venialeer.blogspot.com

mia40.jpg

“Ten projekt dedykuję
Felixowi, mojemu ojcu,
którego się wstydziłam.

Ave Felix, to nazwa, którą ma nosić biblioteka, więc chcę opowiedzieć skąd taki wybór. Co wspólnego ma ona z tym skromnym pomysłem?
Jest hołdem dla mojego ojca, który zawsze był pełen ducha wolności i marzeń.
Pamiętam, że miał takie marzenie, by przejechać rowerem Amerykę Łacińską, przez cały kontynent. Miał nadzieje, że kiedy dorosnę i “sprawy będą szły lepiej” udamy się w tę drogę razem. Spełniła się jedynie pierwsza część tych pragnień – dorosłam – ale bez niego, po wielkim upadku i w zupełnie innym miejscu.

bici-solo.jpg

Często wspominam takie jego małe radosne szaleństwa: kiedy wracał z pracy, dotykał znaku drogowego dla rowerzystów ogłaszając tym samym swoje przybycie i wspinając sie później do góry po schodach.
Po tym wszystkim, co się stało nieśmialo odradzam sie z popiołów. Teraz dopiero wychodzę z nich z zamiarem rozpostarcia kolorowych skrzydeł, aby odrodzić się w nich, bo każdemu należy sie szczęście!
Ojciec do swojej śmierci sprzedał wszystko: garnki, stare meble, nawet zniszczone książki, moje i jego – zaklęty krąg nędzy…
Pogrzebano go z wielką ulgą i pogardą, przy czynnym współudziale siostry taty, która od dnia pogrzebu całą wściekłość z niego skierowała do mnie.
W ciągu tygodnia nasze ognisko domowe rozebrano, a mnie polecono zamieszkać w innej dzielnicy, całkiem na dnie…”
C.D.N.

This entry was posted in B. Bookmark the permalink.

4 Responses to Biblioteka “Ave Felix”

  1. ктонибудь^^ says:

    хмм… интересно …
    что это?

  2. prometeusz says:

    czesc Mikolaju!

  3. ewiater says:

    Hmmm, wrrrr, to tłumaczenie wcale nie jest kiepskie!
    No ;)

  4. ewiater says:

    Hmmm, wrrrr, to tłumaczenie wcale nie jest kiepskie!
    No ;)
    Aha, i polecam ci ten artykuł http://www.goscniedzielny.wiara.pl/?grupa=6&art=1204137703&dzi=1104785534&idnumeru=1204134987
    to dopiero jest camino!!!

Leave a Reply

